Pagina 1 van 2

Geplaatst: 04-05-2011 20:42
door Bill Tanner
Beste forumcollega's,

Ik krijg steeds vaker meldingen binnen dat het bereiken van de helpdesk van de Nederlands Car Collectie de wensen overlaat. Sterker nog het telefoonnummer is niet meer bereikbaar en er zijn mensen die met hun handen in het haar zitten en vooral willen weten: hoe lang gaat de collectie nog door.

Gisteren werd ik gebeld door een analfabetische man. Ja het bestaat, ook al kan je je het niet voorstellen. Hij probeert al twee maanden te vergeefs in contact te komen met de uitgever zonder succes. Des te meer reden voor mij om eens goed met de verantwoordelijke partijen aan tafel te gaan zitten.

Graag wil ik weten of jullie mensen kennen die hiermee problemen hebben (of jullie zelf). Graag even via een PM melden, dan kan ik dan mee gaan nemen.

Groeten,

Bill

Geplaatst: 05-05-2011 12:37
door M
Ik heb hier zelf nog geen echte problemen mee gehad, met als enige "opvallende" punt, dat ik 2/3 weken terug vervanging voor een beschadigd blad heb aangevraagd, maar tot op heden nog steeds niets heb gehoord.

Over het aantal: Zodra men het nederlandse nummer draait voor de JBCC, speelt allereerst een bandje af met de tekst:
Beste abbonnee, vanwege het grote succes van de James Bond Car Collectie heeft de uitgever besloten de serie te verlengen tot 110 uitgaven. Wij hopen dat u met veel plezier blijft verzamelen.
Dat komt dus rechtstreeks van de uitgever, je kan het zelf naluisteren ;)

Geplaatst: 05-05-2011 18:05
door Bill Tanner
M,

Ik heb vandaag inderdaad contact gehad met de uitgever. Ze hebben een aantal problemen gehad en dergelijke en gaan spoedig alles rechtzetten bij meerdere abonnee's. Ik heb een voorgevoel dat het even een praatje is als zoethoudertje. Het is idd een succes en ze gaan de volle 110 uitgaven uitbrengen. Vindt ik persoonlijk leuk, maar vele zien vooral de financile muur op hen afkomen. Ik begreep dat er verder ook nooit een briefje bij zit of ze nog verder doorgaan of iets dergelijks.

Ik heb afgelopen jaar een goede band opgebouwd met Fabbri en zal, indien er geen gehoor wordt gegeven vanuit Betapress, daar eens een informatief mailtje sturen hoe hun product in Nederland verloopt.

Wordt vervolgt, maar reacties zijn altijd welkom!

Bill

Geplaatst: 05-05-2011 19:15
door M
Ik ben inmiddels ook een "bekende" bij Betapress, heb herhaaldelijk contact gehad, misschien morgen maar weer eens gaan bellen om te vragen. Heb gister weer de belofte gehad dat ik uiterlijk vandaag terug zou worden gebeld, maar tot nu toe nog niets gehoord... Iemand op het engelse forum AJB zei het al eens, en misschien wel een leuke theorie: misschien zijn ze de modellen aan het "opsparen" voor andere landen waar ze de collectie gaan starten, zodat ze minder bij hoeven te maken?

Geplaatst: 05-05-2011 20:11
door Bill Tanner
Dat zou een geweldige theorie zijn. Aan de andere kant: ze weten precies hoeveel er bij de winkels verkocht worden, hoeveel abonnee's er zijn en gemiddeld hoeveel modellen er terug gestuurd worden (dus hoeveel ze extra verzenden). Als uitgever kan ik spreken dat je die data toch precies weet?

Hoop voor iedereen die problemen heeft dat deze worden opgelost. Ik heb mijn problemen met Betapress als volgt opgelost: ik koop gewoon elke twee weken bij de Bruna om de hoek de volgende editie. Heb ik ook niet elke keer het idee dat er zoveel geld afgeschreven wordt :lol:

Geplaatst: 06-05-2011 15:43
door R
Zo doe ik het ook, face to face kopen bij de plaatselijke sigaretten/boekenboer.

Geplaatst: 23-06-2011 20:25
door Quarrel
Zo doe ik het ook, face to face kopen bij de plaatselijke sigaretten/boekenboer.
Alleen ben ik al bij 2 winkels geweest en die zeggen dat de losse verkoop stopt. Nr.85 is volgens hun de laatste. Bellen naar Betapress levert 2 verschillende antwoorden op. De abonnementenlijn zegt dat de serie doorloopt tot 110. De afdeling losse verkoop zegt tot 85.

Hoe nu verder?

Geplaatst: 24-06-2011 17:18
door Luigi Ferrara
Lijkt me duidelijk: abonnement nemen natuurlijk, da's de enige oplossing.

Geplaatst: 25-06-2011 09:56
door Quarrel
Alleen hoor ik regelmatig, ook op Engelse forums dat de dsiplay's gekraakt aankomen. En ik heb problemen af en toe met de post. Vandaar dat ik liever de via losse verkoop de collectie kocht.

Geplaatst: 25-06-2011 13:25
door Luigi Ferrara
Als iets beschadigd arriveert, bel je gewoon de abonnementenservice. Die sturen je zonder problemen een nieuw exemplaar toe. Heb ik al een paar keer gedaan, is altijd goed gegaan.